27 wrzesień
Zabezpieczenie auta przed zimą – o czym należy pamiętać?

Nadmiar wody, soli oraz piasku w szczególności w okresie zimowym to problem nie tylko dla kierowców, którzy mogą czuć się mniej komfortowo na drodze, ale także dla ich pojazdów. Mówi się, że zakupione auto w ciągu roku dopiero po zimie przechodzi test i dopiero wtedy można ocenić, czy zakup był trafiony. Zima bowiem to najbardziej wymagający okres w szczególności dla starszych samochodów osobowych, które mają skłonności do korodowania. Minusowe temperatury niekorzystnie wpływają na podwozie i poszczególne elementy nadwozia, dlatego jeszcze przed wystąpieniem pierwszych mrozów warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie pojazdu. Jak tego dokonać?

Sprawdzone metody na zabezpieczenie lakieru

Zabezpieczenie lakieru na zimę brzmi poważnie, jednak jest to czynność, którą można wykonać pod domem posiadając odpowiednie preparaty i parę narzędzi. Aby skutecznie zadbać o lakier samochodowy oraz przygotować go na nadchodzące, często trudne warunki należy zwrócić uwagę na korzyści jakie daje polerowanie i woskowanie lakieru. Mając kilka godzin wolnego czasu w ciągu dnia możemy przejść przez te czynności samodzielnie, posiłkując się poradnikami znalezionymi w internecie. W przypadku braku wiedzy, czasu czy umiejętności zdecydowanie warto jest skorzystać z usług auto detailing Poznań czy w okolicach tak, aby oddać swoje auto w ręce profesjonalistów. Jeśli podjęliśmy się zadania na własną rękę należy przygotować kilka rodzajów szmatek, profesjonalnych preparatów do woskowania, a w przypadku nakładania pasty polerskiej, odpowiednich narzędzi. Co jest szczególnie istotne to to, że jeszcze przed jakąkolwiek pracą związaną z nakładaniem pasty czy też wosku na karoserię trzeba doprowadzić auto do perfekcyjnej czystości. Zaleca się skorzystanie z myjni automatycznej, bądź od razu zostawienie auta w profesjonalnym warsztacie, który przejdzie przez wszystkie kwestie krok po kroku bez naszej ingerencji.

Zaraz po umyciu samochodu należy poddać karoserię tak zwanemu glinkowaniu, które pozwoli na wygładzenie powierzchni lakieru samochodowego. Nałożony w ostatnim kroku wosk oraz dokładne wypolerowanie auta pozwoli zabezpieczyć lakier na kilka miesięcy, co powinno w zupełności wystarczyć na “przetrwanie” zimy, minimalizując straty.

Zabezpieczenie szyb w aucie

Po szybach w samochodzie można bez problemów określić jaka temperatura panuje na zewnątrz, bądź panowała w nocy. Jeśli są pokryte cienką warstwą śniegu, wystarczy użyć miękkiej części skrobaczki. Kiedy szyby samochodowe są zamarznięte, dobrym pomysłem jest sięgnięcie po specjalnie przystosowane płyny do odmrażania szyb, które nie wymagają od kierowcy praktycznie żadnego wysiłku. Można standardowo użyć skrobaczek. Jeśli chcemy przygotować się na zimę, możemy zastosować również tak zwaną niewidzialną wycieraczkę, czyli preparat nakładany w płynie na szybę, który zapobiega osadzaniu się wilgoci, dzięki czemu stopień zamrożenia szyb jest o wiele mniejszy.

Prawidłowa konserwacja podwozia

Podwozie samochodu jest najbardziej wystawione na działanie soli, piasku czy po prostu niekorzystnych temperatur jest bardzo problematyczną kwestią. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy w jaki stanie jest podwozie posiadanego samochodu, gdyż przeważnie nie zaglądają pod spód bez powodu. Dlatego skuteczne zabezpieczenie podwozia przed zimą jest tak kluczowe i wręcz niezbędne jeśli chcemy nadal poruszać się po paru miesiącach sprawnym technicznie pojazdem. 

Co w przypadku aut uszkodzonych po zimie?

Jeśli samochód już wcześniej znajdował się w nieco gorszym stanie technicznym, niezależnie od zastosowanych metod mogą one niewiele zdziałać. Po zimie najczęściej kierowcy obserwują uszkodzenie dodatkowych elementów, przeważnie podwozia. W takich sytuacjach dla wielu osób jedynym wyjściem będzie sprzedaż samochodu i wybranie nowego, młodszego modelu. Skutecznym sposobem na sprzedaż aut jest skup samochodów. W skupie aut można sprzedać auto niezależnie od tego w jakim znajduje się stanie, co jest świetną wiadomością dla kierowców oraz właścicieli pojazdów, którzy nie chcą dalej inwestować w konieczne naprawy, byleby auto było na chodzie.